Mattoni letos ve Varech představí místní ikony, zbrusu novou scénu na Mattoni Life Baru a opět nabídne koncerty zdarma i mladé talenty
Značka Mattoni, hrdý partner Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary (KVIFF), letos přináší příběh, který oslavuje propojení, symboliku a společné kořeny. Její pozvání přijaly dvě karlovarské ikony – Hana Soukupová a Yzomandias – které se zapojí i do programu. Centrem dění bude tradičně Mattoni Life Bar u Vřídla, který letos nabídne i uměleckou výstavu inspirovanou bublinkami Mattoni a křišťálovým glóbem festivalové sošky. Zdarma nabídne nejen večerní koncerty hvězd jako Ben Cristovao, Chinaski, Calin, Pokáč nebo Ewa Farna, ale i prostor pro nové tváře české hudby a designu. Chybět nebudou ani oblíbené nealko koktejly.
Ikony z Varů na červeném koberci
Značka Mattoni letos pojala KVIFF ve velkém stylu. Alessandro Pasquale, výkonný prezident a majitel společnosti Mattoni 1873, se představí na červeném koberci při slavnostním zahájení festivalu po boku hned dvou hvězd s karlovarskými kořeny – Hany Soukupové, topmodelky známé z ikonické reklamy s vodními šaty, a rappera Yzomandiase. “Je úžasné vidět, jak láska a úcta ke společnému domovu dokáže spojovat i ty, kteří už se vydali daleko za hranice nejen Karlovarského kraje, ale i České republiky. Jsem moc rád, že Hana a Yzomandias přijali naše pozvání a s chutí se zapojují do našich krásných projektů,” říká Alessandro Pasquale. A Yzomandias dodává: "Vary mám v krvi, a reprezentuju je celej svůj život a uměleckou kariéru, jak nejlíp umim. Nebylo to úplně jednoduchý, hlavně v začátcích, ale veškerý špatný i dobrý zkušenosti ze mě udělaly toho, kdo dneska jsem. Spolupráci s Mattoni neberu jako jednorázové propojení, ale spíš jako dokonalý uzavření jedný části cesty, na kterou jsem se vydal ve chvíli, kdy jsem začal s hudbou, a těšim se, co společně přineseme do hry."
V hlavní roli mladé talenty
Na slavnostní zahájení festivalu vynese Hana Soukupová šaty z dílny mladé návrhářky Anny Dunděrové, vítězky Mattoni Young Fashion Stars. Soutěž, určená pro studenty vysokých škol v oboru oděvní design, proběhla v rámci letošního Mercedes-Benz Prague Fashion Week. Z přihlášených modelů, inspirovaných minerály v minerální vodě Mattoni, vybrala tři nejlepší odborná porota, ve které mimo jiné zasedli právě i Hana a Yzomandias „S Mattoni mě jako karlovarskou rodačku pojí silný vztah. Zvlášť od naší společné reklamy, díky níž mě v Česku znal téměř každý. Je skvělý pocit být teď na druhé straně a podpořit mladé, nadšené tvůrce. Výběr těch nejlepších z nich nebyl vůbec jednoduchý, ale šaty od Aničky Dunděrové pro mě na červený koberec byly jasnou volbou. Pevně věřím, že jí i ostatním vítězům tato zkušenost otevře dveře do světa,“ popisuje Hana Soukupová.
Anna Dunděrová, Vojtěch Smrž a Jakub Mikulášek, který v soutěži získal titul absolutního vítěze a v jehož pánském outfitu vyjde na přehlídkové molo sám Yzomandias, nyní představí svou tvorbu i v Mattoni Life Baru. Módní přehlídka Mattoni Young Fashion Stars zde proběhne v sobotu 5. července od 20:30 hodin.
Podpora talentů nastupující generace je hluboce zakořeněna v DNA Mattoni, na festivalu proto dává prostor mladým tvůrcům i v dalších oblastech. V nabitém programu se mezi ikonami české hudební scény představí i zpěvačka KAYA, vítězka soutěže Mattoni Music Talent, kterou značka pořádá s magazínem Headliner. Její koncert s osobitým projevem na pomezí popu a alternativy si budou návštěvníci Mattoni Life Baru moci vychutnat v pátek 11. července od 18 hodin.
A prostor dostávají i nadějné barmanky. Na koktejlovém menu Mattoni Life Baru se objeví nealkoholický drink Pistachio Breeze od Dory Řezníčkové, vítězky juniorského mistrovství republiky Mattoni Grand Drink 2025. V originálním koktejlu se snoubí nasládlá chuť pistácií s tóny mirabelkového sirupu a cascary, to vše podtržené svěžestí citronu a jemným perlením minerální vody Mattoni. Menu doplní ještě jedna televizní lahůdka – koktejl Grapeful od Anny Novákové. Ta nově působí jako jedna z barmanek v Show Jana Krause, kde divákům i hostům představuje moderní trendy v oblasti míchaných nealkoholických koktejlů. Její drink Grapeful je postaven na netradičním spojení kávy Lavazza a minerální vody Mattoni s ovocno-hořkým základem, svěžím středem a květinovým koncem.
Největší bubliny ve Varech
Letošní vizuál značky k festivalu vyobrazuje mimo ikonické zelené lahve i nejlepší bubliny pro život, které odkazují nejen k perlivosti a prospěšnosti minerální vody Mattoni, ale symbolizují také křišťálový glób zasazený do legendární festivalové ceny. K vidění budou nejen na běžných materiálech značky k festivalovému programu, ale i na již tradičním Mattoni busu, který v průběhu festivalu vozí zdarma návštěvníky do Kyselky a zpět, a dokonce i na velkoplošném banneru na právě rekonstruované budově Právnické fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Zároveň ale vizuál přetváří i trojrozměrné podoby. Scéna Mattoni Life Baru, která je letos pojata jako živá, bublinová instalace, tak získává zcela nový rozměr.
Za scénografií stojí tým plzeňského studia ARTshifters: Matěj Sýkora (scénografie), Pavla Beranová (light design), Jiří Suchánek (produkce). „Jako světelnou designérku mě baví hravost a lehkost bublinového konceptu, který je pokaždé jiný v denním i nočním scénickém světle,“ říká Pavla Beranová. „Celá scéna je inspirována perlivými nápoji Mattoni. Velké nafukovací objekty nám pomáhají vytvořit působivou scénu, která se přizpůsobuje dění na místě, od odpoledního chillu po večerní show,“ doplňuje Matěj Sýkora. Design tvoří 120 nafukovacích bublin v různých velikostech a další desítky balónů budou součástí koncertů i guerilla aktivit ve městě. Nová scéna Mattoni Life Baru se tak rozšiřuje i mimo Vřídelní kolonádu – objevuje se na nečekaných místech veřejného prostoru Karlových Varů. Ve dne zaujme svou vzdušnou formou, barevností a interaktivitou. V noci se mění v pulzující světelnou kompozici, která reaguje na hudbu i atmosféru festivalového města. Mattoni tak nevytváří jen scénu, ale zážitkový prostor, který propojuje lidi, značku a město v jeden živý organismus.
Orlí objetí
Návštěvníky směřující na letošní Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary bude již tradičně vítat ikonický velkoformátový Mattoni orel „převlečený“ do oficiálního vizuálu 59. ročníku festivalu. Ten aktuální pracuje s motivem objetí jako symbolem propojení a otevřenosti.
Mattoni orli jsou neodmyslitelnou součástí míst, kde se nacházejí. Mattoni 1873 své někdejší velkoformátové reklamní plochy ve tvaru orlů od roku 2018 postupně přetváří na umělecká díla. Úplně první motiv na orla připravila Míla Fürstová, česká grafička žijící ve Velké Británii. Další návrhy na realizované přeměny vzešly ze studentské soutěže pořádané Akademií výtvarných umění v Praze. A orel u silnice R6 směrem do Karlových Varů, se již pátým rokem na počest partnerství mění podle aktuálního festivalového vizuálu.