Namíchejte si (nealko) zážitek
Měsíc bez alkoholu, ale s chutí: Mattoni přichází s trojicí minerálních nealko koktejlů nejen pro Suchej únor
10. prosince 2025

Namíchejte si (nealko) zážitek Měsíc bez alkoholu, ale s chutí: Mattoni přichází s trojicí minerálních nealko koktejlů nejen pro Suchej únor

Produkty a novinky

Suchej únor každým rokem láká víc lidí – jen v roce 2025 si měsíc bez alkoholu vyzkoušelo přes 1,6 milionu dospělých, tedy rekordních 22 %*. A jak účast roste, roste i chuť po nealku, které je skutečným zážitkem. Proto Mattoni ve spolupráci s barmankou Annou Novákovou ze Show Jana Krause přichází s trojicí nových nealko koktejlů, které přinášejí skvělou chuť, prospěšné minerální látky, a hlavně špetku zábavy do každého dne.

Mattoni dlouhodobě prosazuje zdravý životní styl, jehož základem je vyvážený pitný režim s ideálním poměrem minerálů. Již téměř tři desetiletí také spolupracuje s profesionálními barmany na tvorbě originálních nealkoholických koktejlů. „Spojení s kampaní Suchej únor nám proto dává velký smysl. Vnímám ho jako skvělou příležitost na chvíli zpomalit a vyzkoušet si lehčí rytmus. Měsíc bez alkoholu může být startem pozitivní a dlouhodobé změny,“ vysvětluje Lutfia Miňovská, tisková mluvčí Mattoni 1873.

Jako hrdý partner kampaně Suchej únor spojila letos značka síly s Annou Novákovou, známou barmankou z populární Show Jana Krause. Ta speciálně pro tuto příležitost vytvořila trojici originálních nealkoholických koktejlů:  Cherry Love, Mango Time a Sleepy Peach. Jak už jejich názvy napovídají, jsou inspirované oblastmi života a zdraví, které konzumace alkoholu zatěžuje nejvíce láskou, časem a  spánkem.

Tyto originální ovocné drinky plné chuti s překvapivými aspekty, jako je meduňka nebo chilli, jsou navrženy tak, aby byly jednoduché na domácí přípravu z běžně dostupných ingrediencí. „Prémiovost novým koktejlům dodává i Mattoni, která přináší mnohem víc než obyčejná soda, má svůj charakter. Její perlivost je mnohem příjemnější a přirozenější, a navíc má vyvážený poměr prospěšných minerálních látek,“ dodává Anna. Nealkoholické koktejly od Mattoni budou během Suchýho února k dostání i v nabídce vybraných barů a restaurací.

Zábava na druhou

Nealkoholické drinky už dávno nejsou jen nouzovou variantou pro řidiče. Stávají se plnohodnotným trendem, který roztančí každou party a skvěle doplní i vaše oblíbené pokrmy. „Zážitek je už jen to míchání. Je legrace nechat si odstát meduňkový čaj, nakrájet ovoce a udělat si to hezké. Ten proces a výsledek jsou mnohem uspokojivější, než když si třeba jen nalijete limonádu. Navíc do přípravy můžete zapojit i ostatní. A pokud chcete zážitek pozvednout ještě o stupeň výš, můžete zkusit koktejly spárovat i s nabízenými pokrmy tak, jako se to dělá třeba u vína. Inspirovat se můžete mými tipy, nebo zkusit vymyslet vlastní kombinace,“ říká Anna.

Dnes je promyšlená nealko varianta nutností na každém setkání. I bez alkoholu si totiž můžete vychutnat komplexní chutě, vizuálně lákavý drink a především – užít si přítomnost rodiny či přátel, kterou si budete druhý den stoprocentně pamatovat.

Cherry Love

Ingredience:

● 60 ml Mattoni perlivá ● 60 ml Toma Višeň ● 20 ml YO Bezinka ● 10 ml Limetové šťávy ● Ozdoba: Plátek limety a čerstvá máta

Postup:

Do sklenice odměřte Toma Višeň, sirup YO Bezinka, limetovou šťávu a základ dobře promíchejte. Sklenici doplňte ledem a zalijte perlivou Mattoni. Znovu lehce promíchejte a dozdobte limetou a mátou.

TIP!

Jestliže preferujete koktejly s nižším obsahem kalorií, můžete sáhnout i po sirupu YO Bezinka bez cukru.

Mango Time

Ingredience:

● 60 ml Mattoni perlivá ● 40 ml Schweppes ● 50 ml Toma Pomeranč maracuja mango ● 10 ml Mangový sirup ● Tabasco ● Ozdoba: Čerstvá chilli paprička a prach z lyofilizovaného manga

Postup:

Do sklenice odměřte Toma Pomeranč, maracuja a mango, mangový sirup a dle chuti přidejte dvě kapky tabasca (nebo dle chuti). Pečlivě promíchejte, přidejte led a dolijte tonikem Schweppes a perlivou minerální vodou Mattoni. Znovu lehce promíchejte a ozdobte chilli papričkou a mangovým prachem.

TIP!

Koktejl bude chutnat skvěle i když Toma Pomeranč maracuja mango nahradíte džusem Granini Pomeranč.

Sleepy Peach

Ingredience:

● 50 ml Mattoni perlivá ● 40 ml Meduňkový čaj ● 30 ml Granini Broskev ● 10 ml YO Fresh Citron, meduňka a máta ● Ozdoba: Plátek broskve a čerstvá meduňka

Postup:

Do sklenice odměřte Granini Broskev, meduňkový čaj a sirup YO Fresh Citron, meduňka a máta a pečlivě promíchejte. Přidejte led a dolijte perlivou minerální vodou Mattoni. Znovu lehce promíchejte a ozdobte čerstvou meduňkou a plátkem broskve.

 TIP!

Sirup můžete nahradit také 10 ml medové vody (1:1 voda a med) a 20 ml limetové šťávy.

Anna Nováková

Kreativní duše i profesionálka, která ví, jak namíchat zážitek

Anna vystudovala konzervatoř, věnovala se divadlu a také učení na základní umělecké škole. Své první profesní zkušenosti za barem začala sbírat už v Irsku, kam vyrazila o prázdninách během studia. V současnosti působí jako šéfbarmanka v pražském Paláci Akropolis a aktivně se věnuje také hudbě – vystupuje jako zpěvačka, hraje na kytaru a skládá vlastní písničky pod jménem Anička. Znát ji můžete i z televizních obrazovek jako barmanku v oblíbené Show Jana Krause.

„Já sama mám nealkoholické koktejly moc ráda, ať už jde o jejich přípravu nebo pití, a oblíbené jsou i u nás v baru. Takže když přišla nabídka od Mattoni, abych vytvořila nealkoholické drinky k Suchýmu únoru, měla jsem hned jasno. Navíc se mi okamžitě vybavila vzpomínka na moji úplně první „barmanskou“ zkušenost z dětství. S taťkou jsme si na zahradě postavili bar a já objevila starou koktejlovou „kuchařku“ ze 70. let. Po pokusu s alkoholickým „Medvědím mlíkem“, který taťka moc neocenil, protože měl za chvíli sednout za volant, jsem dostala zákaz a musela se soustředit jen na nealkoholické varianty. Začala jsem i sama experimentovat a mixovat ovocné šťávy a čaje, a právě tyhle kombinace z naší zahrady mi byly inspirací i při tvorbě nových koktejlů. Dnes už jsem samozřejmě mnohem dál, ale náznak sladkých vzpomínek na dětství v koktejlech možná najdete,“ vypráví s úsměvem.

* Výzkum byl realizován agenturou ResSOLUTION Group a Nielsen prostřednictvím internetového sběru (CAWI). Respondenti jsou součástí National Sample CZ.